Antwoord op veel gestelde vragen.
In onderstaand overzicht geven wij alvast antwoord op veel gestelde vragen. Mocht je vraag er niets tussen staan, schroom dan niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier. Deze kun je hier vinden.
Veel gestelde vragen over glazen:
Wat is de kwaliteit van de glazen?
– De Brillenfabriek levert altijd de dunste A-merk glazen die er bestaan, behorend bij de sterkte. Ze worden daarnaast ontspiegeld voorzien van een hardingslaag (coating).
Hoe groot / breed is het leesgedeelte bij multifocale glazen?
– De Brillenfabriek levert altijd het optimale en breedst mogelijke leesgedeelte.
Ik draag contactlenzen en wil graag een bril erbij, kan dat?
– Dat kan! Weliswaar alleen bij zachte lenzen. Geef wel de sterktes van de lenzen door, dan rekenen wij deze om in je brilsterkte. Even contact opnemen kan natuurlijk ook.
Ik wil graag 1 glas vervangen, kan dat?
– Nee helaas, wij vervangen altijd beide glazen. Dit heeft ermee te maken dat de beide glazen van hetzelfde type en brekingsindex moeten zijn om optimaal scherp te kunnen kijken.
Ik wil glazen glazen, kan dat?
– De Brillenfabriek levert in principe kunststof glazen maar op verzoek kunnen wij ook zeker glas plaatsen.
Ik heb prisma’s in m’n glazen. Leveren jullie die ook?
– Jazeker! Er komt in dat geval wel een toeslag van €25,- per glas bij. Graag even contact opnemen met ons.
Wat is de pupilafstand en de pupilhoogte?
– De pupilafstand (PD) is de afstand gemeten tussen de pupillen wanneer iemand recht vooruit kijkt. Voor een bril is dit een noodzakelijke meting om het optisch middelpunt van het glas exact voor de pupillen te krijgen.
– De pupilhoogte (PDH) is de afstand van de pupil tot de onderkant van het brillenglas, deze afstand is per montuur verschillend.
Brillenglazen worden altijd uitgelezen, de pupilhoogte en pupilafstand worden standaard uitgelezen.
Over het brilrecept:
Hoe geef ik mijn sterkte door?
– Het beste is om een recept / laatste aankoopbon mee te sturen of te mailen. Als het gaat om het vervangen van de oude glazen, dan kunnen wij deze ook doormeten en de sterkte daaruit aflezen. En je kunt natuurlijk ook zelf de sterkte invullen.
Krijg ik ook zorgvergoeding op mijn glazen?
– Dat hangt van de zorgverzekeraar af, dus kijk van tevoren goed naar de polisvoorwaarden. Is er dekking mogelijk? Dan dien je wel zelf de factuur op te sturen.
Hoe kom ik aan een oogmeting?
– Bij bijna elke opticien kun je een oogmeting laten doen. Echter is dit tegenwoordig vaak niet meer kosteloos. Deze kosten liggen vaan tussen de €25,- en €35,-. De brillenfabriek biedt een gratis oogmeting aan op ons hoofdkantoor in Tynaarlo (DR).
Hoe oud mag mijn oogmeting zijn?
– Wij raden aan om toch 1 x per twee jaar een nieuwe oogmeting te laten doen. Zo heeft u meer zekerheid dat u optimaal kunt zien door de glazen.
Over betaling en Verzending:
Welke betaalmethodes bieden jullie aan?
– Bij ons kun je betalen met iDeal, PayPal, CreditCard of je kunt achteraf betalen wanneer je het product al in je bezit hebt.
Wanneer heb ik mijn bril weer terug?
– Na ontvangst van jouw montuur hebben wij ongeveer 10 werkdagen nodig om de bril weer retour te sturen naar jou.
Waar moet ik mijn montuur heen sturen?
– Wanneer je een bestelling doet krijg jij van ons een duidelijk stappenplan hoe jij je bril moet opsturen. In de meeste gevallen zal hier een verzendlabel bijzitten. Met dit label kun jij je bril gratis naar ons toesturen.
Kan ik ook bij jullie langskomen?
– Ja natuurlijk! Je kunt je bril ook bij ons brengen of gewoon een bakje koffie komend drinken. Laat wel even via het contact formulier weten dat je komt.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Onderaan de pagina kun jij je vraag stellen, wij proberen zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden.